Dag 4, Oud en nieuw - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 4, Oud en nieuw - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 4, Oud en nieuw

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

31 December 2011 | Brazilië, Ilhabela

Goedenmorgen,

na goed geslapen te hebben en een heerlijk ontbijt gingen we vandaag met de boot rond Ilhabela. Het weer zat ons helaas niet mee maar dat kon de pret niet bederven. De boot stopte bij 2 stranden, ik denk dat de stranden mooi zijn als de zon schijnt.

Op de boot werden verse Suco´s gemaakt dat zijn vrchtensapjes. De vurchtensapjes hier zijn heerlijk, alleen wel jammer dat ze er nog extra suiker bij doen. Tijdens de boottocht stopten we nog even bij 2 stranden, helaas was het best koud vandaag dus ik had echt geen in om te gaan zwemmen. Maar het was wel leuk om van het uitzicht te genieten die je op het eiland had. Alles is hier zo groen!

Toen we terug kwamen van onze boottocht moesten we het stukje terug gaan lopen. Eenmaal thuis werden we door Janet en Antonio uitgenodigd om met hun oud en nieuw te vieren. Normaal in Rio is het een traditie om helemaal in het wit gekleed te zijn, dat brengt geluk zeggen ze. Maar hier in Ilhabela hoefde dat niet. Antonio en Janete hadden een hele feestmaaltijd gemaakt. Nadat iedereen zich mooi had aangekleed gingen we na wat foto's te maken dan eindelijk aan tafel. Toen we allemaal aan het eten waren viel het licht ineens uit... Kennelijk gebeurde dat hier wel vaker of het lag aan het noodweer. Want helaas regende het super hard die nacht. Maar toch gingen we om 12 uur nog het centrum in om te genieten van het vuurwerk. ´Feliz ano novo´ Na het vuurwerk gingen we nog naar een feestje van de vrienden van Janete. Op dit eiland kan je je echt niet bedenken dat er krottenwijken zijn. Het huis van de vrienden van Janete was super groot het leek net een restaurant, zo mooi. Helaas was het feestje rustiger dan verwacht maar goed, er was wel een live bandje. Op de eettafel stond een schaal met vers fruit, granaatappel pitjes en nog wat ijs en cake. De ijs tulband was zelfgemaakt en hier in Brazilië geloven ze dat als je 3 granaatappel pitjes eet in het nieuwe jaar, je dan geluk heb en hopelijk meer geld. We zullen zien.

Janete had haar vrienden verteld dat wij Lambada dansen, nou niet geheel op een paar na dansen wij Zouk. Natuurlijk wilden zij dat wij een showtje gaven, dus dat deden we op de gipsy kings..... hahaha dat was weer eens wat anders. Om 3 uur gingen we weer terug naar het centrum waar er nog volop werd gefeest aangezien er een tentje stond met een dj. Dus ongeveer een technoparty. Het was echt leuk om al die dronken Brazilianen te zien.... en ja ze zoenen er hier op los. Om 5 uur besloten we maar een te gaan slapen na een leuke nacht.