Dag 13, shoppen..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 13, shoppen..... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 13, shoppen.....

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

09 Januari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Goedemorgen,

Vandaag stond mijn wekker op 8:00 nadat ik om 4:00 mijn bedje inkroop. Met de jongens had ik afgesproken om vandaag naar het strand te gaan. Maar helaas helemaal voor niets zo vroeg opgestaan want ze hadden een casting. Dat betekende dat ik even wat fruit ging eten en daarna maar door Catete ging lopen. Maar na een beetje lopen had ik geen zin meer dus wilde ik gaan ontbijten.

Toen ik terug bij het hostel was waren de jongens nog. Buiten ging ik met Joseph praten, tegen hem zei ik dat hij me kon sms'en als ze terug waren. Maar in plaats daarvan hebben we elkaar toegevoegd op facebook.
De jongens vertelde me dat ze zouk wilde leren en dat wilde Robert en ik wel doen.

Na ontbeten te hebben ging ik even winkelen in Catete. Hier heb ik echt hele leuke schoenen gekocht. Maar omdat ik een leuke jurk had gezien in Rio sul Shopping wilde ik eigenlijk daarheen met Robert.
Robert en marc zag ik bij de snackbar om de hoek. Toen ik een acai kocht stond Robert met Jimmy de Oliveira te praten de man voor de samba. hij had met hem afgesproken dat we om 6 uur een samba les konden volgen. Toen ik terug was in de hostel vroeg ik aan de receptioniste waar de malls waren. Zij was bereid om mij na 3 uur daarheen te brengen. Dus ik ging van 1 tot 3 nog even in de woonkamer chillen. Michael en Alessandro zaten achter de computer. gelukkig kan Alessandro Engels dus ik kon met hem praten. Hij vertelde me van alles over hun modellen bestaan. Best fascinerend hun aparte wereldje.

Om 3 uur namen we de metro naar de uithoek van Rio de Janeiro... helaas namen we eerst de verkeerde. Vanaf deze station had je uitzicht op de favela's van de stad. Gelukkig kwam de goede metro niet laat erna en kon ik al met al nog een uurtje shoppen. De receptioniste bracht me helemaal naar de mall en liet me zien hoe ik terug moest reizen. Voor de terug weg moest ik Rio sul nemen (zuid) naar Catete.

Hier ben ik goed geslaagd met shoppen. Om 5 uur nam ik alweer de metro terug. Na me omgekleed te hebben konden we om 6 uur naar Jimmy's dansschool. De samba solo les was echt heel leuk, het kwam zelfs op tv. Na de samba solo kregen we 5 min Samba de grafieira. Dat was wel een beetje jammer... De samba de grafieira les zou pas om 9 uur zijn.

Toen we terug in het hostel waren was het de bedoeling om de jongens zouk te leren. Maar de meeste jongens op 2 na waren er niet. Ze bleken bij een casting te zijn...what a suprise. Dus toen ging ik maar via google translator met Patrick praten. Echt heel grappig is dat. Want niet alleen begrijpen we elkaars taal niet, soms begreep Patrick de vertaalde tekst ook niet. later kwam Michael er ook bij zitten en zo heb ik de hele avond doorgebracht met Google translater. En zelfs avond gegeten met google translator omdat we elkaar niet begrepen.

's nachts bleef ik nog chille in de woonkamer met Joseph en de jongens. Dat was best grappig. In de woonkamer waren ook nog 2 zouk dansers, de jongen was helemaal fan van neozouk. Dus dat is wel grappig. uiteindelijk hebben we ook nog zouk gedanst in de woonkamer. Om 5 uur gingen we dan eindelijk allemaal slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 41819

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: