Dag 3, Welcome to ilhabela - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 3, Welcome to ilhabela - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 3, Welcome to ilhabela

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

30 December 2011 | Brazilië, Ilhabela

Vanacht nam ik de bus van Rio de Janeiro naar Sao Sabastia. Na een rit van 6,5 uur ben ik dan eindelijk aangekomen. De lucht was blauw en het zonnetje scheen, dat was iets nieuws hier. In Rio hadden we alleen maar wolken.

Vanaf Sao sabastiao moest ik de ferry nemen naar Ilhabela aangezien Ilhabela een eiland is. Maar hoe kom ik daar..... Ik besloot Antonio te bellen en hij vertelde me dat ferry in het Portugees Balsa is. Dus ik opzoek naar een bordje..... nou lopen ging het niet worden. Dus nam ik een taxi naar de ferry.

Dat koste me 7,50 real, omgerekend minder dan 3,50..... echt goedkoop hier. Na de ferry naar het prachtige eiland te hebben genomen kwam Antonio me ophalen. Samen hadden we nog ontbeten bij een pompstation en daarna reden we verder naar zijn huis. Hij liet onderweg zijn bar zien die hij en Janet 2 maanden geleden hadden gekocht. Echt een mooi barretje met een prachtige uitzicht over de zee.

Eenmaal aangekomen in zijn schattige huisje gingen we na een uur alweer ontbijten. Nu ontmoetten ik ook Janet, de zus van Antonio en haar 2 dochters en hun oma, een schat van een mens. Wij verbleven in het gasthuis van Antonio en Janete. Het was echt super, deze mensen hebben dit zelf laten bouwen toen het nog niet zo duur was. Voor deze tijd is dat een hele goede investering.

De mensen hier in Brazilië zijn heel aardig en erg gastvrij. Stefanie vroeg of ik mee ging naar het strand zij en haar zus kunnen Engels. Dat is toch wel prettig als je geen Portugees kan.

met Stefanie wilde ik op de jet ski maar we konden geen verhuurder vinden dus liepen we maar weer terug. Robert en de meiden kwamen rond 2 uur aan.
In de na middag ging ik nog met Stefanie en Robert het centrum in. aar hadden we een beetje rondgelopen en nog wat gedronken bij het barretje van janet.

Toen we thuiskwamen gingen we al snel eten. Dus ik moest me gaan omkleden omdat we in de stad gingen eten. Na wat zoeken kwamen we bij een restaurantje op de pier. Daar moesten we nog een half uur tot drie kwartier wachten omdat wij met 6 mensen waren. Maar ze hadden we heerlijk eten.

Na het eten gingen we nog even naar de bar van Antonio en Janet daar speelde een Samba band en het was heel druk. De bar was zeker weten een succes hier. Het was echt leuk om te zien hoe al die mensen dansten en plezier hadden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 41880

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: