Dag 12, van Catete naar Lapa - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 12, van Catete naar Lapa - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 12, van Catete naar Lapa

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

08 Januari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn wekker stond vandaag om half 9 aangezien ik nog even wilde ontbijten. Dat betekent dus dat ik maar 2,5 uur geslapen had.

Na het ontbijt besloot ik te gaan lopen door Rio wat ik was vergeten was dat het zondag was. Oftewel de winkels waren gesloten. Van Catete liep ik kennelijk naar Lapa. Onderweg kwam ik een hele leuke markt tegen, Hier heb ik een kokosnoot gekocht voor 2,5 real. Echt niets dus. Op de markt verkochten ze allemaal kruiden, vis, vlees, fruit, snoep en verse gemaakte kokosnoot koekjes. De markt mensen lieten je gratis fruit proeven echt lief van ze. Zo heb ik hier Guave geproefd en watermeloen gegeten. Na de kokosnoot en het gratis fruit zat ik echt vol.

Na de markt liep ik door naar Lapa, hier kwam ik terecht bij een ziekenhuis. Echt een mooi oud gebouw. Aan de chirurg vroeg ik of de winkels de hele dag dichtbleven of dat ik nog ergens kon shoppen. Hij nam me mee naar een andere arts die beter Engels kon. Deze arts vertelde me dat de Rio Sul Shopping wel open was vandaag. Ik moest bus 433 of bus 465 nemen. Hij schreef dit netjes voor mij op, heel aardig van hem. Buiten keek ik om me heen of ik een bus zag, per toeval kwam bus 433 eraan. Ik stak mijn hand op en de bus stopte. Aan de mensen in de bus liet ik Rio Sul Shopping zien. Een man tegenover mij kon Engels en hij legde me uit waar ik uit moest stappen en dat ik dan door de tunnel moest om bij de mall te komen.

Deze man moest al eerder de bus uit dan ik, dus hij vroeg aan de vrouw die de tickets verkocht of zij me wilde waarschuwen wanneer ik eruit moest. Ook de mevrouw naast me hielp me met op tijd uitstappen. Net na de tunnel stopte de bus en stapte ik uit. Ik liep precies zoals ze mij hadden uitgelegd en kwam zoals verwacht aan bij de Rio sul shopping. helaas was het nu nog maar 12 uur en de winkels gingen pas om 15 uur open... dus ik moest nog 3 uur iets verzinnen om te doen. Toen ik zag dat ik hier wifi had besloot ik maar op een bankje te gaan zitten en even op internet te gaan. Hier whatsappte ik met Robert die naar het strand wilde gaan, ik vertelde hem dat ik pas om 6 of 7 uur terug was. Na een beetje op internet te hebben gekloot (facebook, mail etc.) besloot ik maar te ga lunchen. Dus ik liep door de mall en kwam een visrestaurant tegen. Hier heb ik gewokte garnalen op met 2 soorten aardappelen. 1 gebakken in kruidenboter geloof ik en 1 soort patat dat gemaakt is van cassave.

Na het eten was het al half 3.... dus ik liep ik een beetje rond en om 3 uur kon ik dan echt gaan shoppen. En de tijd die ik mezelf had gegeven had ik ook echt nodig aangezien de mall 3 of zelfs 4 verdieping telde met hele langen gangen. Ze hadden ontzettend veel en leuke winkels. Na het winkelen nam ik de bus terug naar Catete.... helaas stopte bus 433 niet in Catete maar bij Flamengo. Niet heel erg want nu moest ik alleen maar 1 straat uit lopen en dan was ik er al.

Toen ik terug kwam wilde ik thee gaan zetten, maar ze hadden geen thee.... Dus mijn oplossing was thee en noodles halen aangezien ik vol zat van mijn lunch. Toen ik in de keuken bezig was begonnen de jongens met me te praten, hele aardige jongens. Maar bij het bereiden van mijn noodles had ik een bord laten vallen.... beetje een faal. Tijdens het eten kwam Adillo bij Robert en mij zitten. We zouden met z'n alle naar het laatste feest in Baha gaan. Toen we ons hadden omgekleed moest Robert nog eten..... Dus we waren er pas rond 10 uur... en toen moesten we ook nog een in de rij staan... buiten... in de regen. En dan denk je lekker naar het zonnetje te gaan...'regenseizoen'

De locatie van het feest was erg leuk, op de airco na, die stond echt te hoog. Dus als je niet aan het dansen was had je het super koud. Beneden hadden we een grote zouk area en boven een samba. Deze combinatie is veel beter dan salsa en zouk. Helaas was het feest al om half 3 afgelopen. Vanuit Baha hebben we de taxi genomen naar Catete.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 41819

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: