Dag 14, last night - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 14, last night - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 14, last night

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

10 Januari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

En net als alle andere dagen stond mijn wekker vandaag om 9 uur... Na ontbeten te hebben ging ik met Joao boodschappen doen voor mijn laatste avond hier in Rio.

Bij de eerste supermarkt hadden ze geen cachaca 51, ik hoorde van Anna Flavia dat deze soort zoeter was dan de andere cachaca. Daarom zijn we een heel stuk door Catete gelopen.Maar we waren dan ook goed geslaagd voor 2 flessen Cacacha, 2kg limoenen en suiker. Kortom alles om Caipirinha te maken. Zoals een echte gentlemen nam Joao de tassen.

Onderweg naar huis was het wel grappig om met hem te praten aangezien hij niet zo goed Engels kan, dus dan moet je soms dingen uitleggen. Zo heb ik hem 'cute' geleerd 'schattig' Hij begreep niet wat cute was dus toen zei ik Cute like a baby dog. Toen begreep hij het wel hahaha.

Terug in het hostel gingen we maar een beetje chille in de woonkamer aangezien iedereen sliep. Ik had niet veel beters te doen dus toen ging ik joao maar Nederlands en Frans leren en hij mij Portugees. Nou ik kan dus echt geen Portugees. In ieder geval had joao zijn lolletje gehad door mijn slechte Portugees. Na een tijdje werd Alessandro wakker en toen gingen we even lunchen.

Lunchen hier in Brazilië kan gewoon bij een snackbar, want hier hebben ze ook gezonde dingen. Zoals suco's (fruitsap), acai en broodjes gezond. Zoals gewoonlijk nam ik een kokosnoot, dat is echt heel erg lekker. Bij de snackbar kwamen we 2 bekende Braziliaanse modellen tegen, BIJ EEN SNACKBAR!! ik dacht dat die modellen zich verhongerde, niet dus.
Best grappig dat Rio op dit moment vol zit met modellen, fotografen en andere bekende mensen.

Na de lunch gingen we weer terug naar het hostel, en aangezien we niets te doen hadden, gingen we weer chille in de woonkamer. Pedro kwam de kamer in om te vertellen dat de jongens een casting hadden, dus toen zat ik alleen. Gelukkig kwam Francesca binnen en vond ze het leuk om even te lunchen. Dus na 5 min ging ik even met Francesca naar de snackbar waar ik een suco perzik had genomen. Die suco's hier vullen echt! We wilden eigenlijk ook gaan shoppen in Botafogo maar het weer was niet echt lekker.... Dus toen besloten we maar om terug te gaan.

Bij de hostel stonden Michael en Henrique nog te wachten op de taxi aangezien ze niet met 9 mensen in 1 taxi passen. Dus daar nog even mee gekletst en daarna kwamen Robert en René bij het hostel waarop we besloten om met Francesca maar iets te gaan eten. Ik had totaal niet veel trek dus toen besloot ik maar om sushi te eten aangezien dat lekker en gezond is. In het kilo restaurant, hoe kan het ook anders, hebben we gezellig over zouk en Braziliaanse mannen gepraat..... Tja kennelijk zijn Braziliaanse zouk dansers een geval apart.

Toen we weer terug waren in het hostel waren de jongens ook al weer terug, dus dat was wel gezellig. Beetje gechilld, tv gekeken en gelachen. Met Joseph heb ik Caipirinha's gemaakt, echt heel lekker en best sterk. Boven in de woonkamers waren er nog meer zoukers dus toen gingen we zouk dansen. Ik kan je in ieder geval vertellen dat lambazouk niet goed samengaat met alcohol. Om met Michael te praten moesten we Patrick's laptop halen....tja ik kan nog steeds geen Portugees praten. Maar aangezien we allemaal redelijk weinig geslapen hadden en vroeg op stonden zijn we nog even gaan slapen. Toen we wakker werden gingen de jongens in de woonkamer mime spelen en Alessandro keek zijn Amerikaanse serie. Dit alles met genoeg Caipirinha's.

Na het mime spelen hadden we nog trek dus toen gingen we weer naar de snackbar en dit keer nam ik lekker wel iets vettigs. Een heerlijke cheeseburger bacon, zonder kaas... Dit keer zagen we bij de snackbar een bekende Braziliaanse presentator. Haha ik herkende ze echt niet. Weer terug in het hostel gingen we weer chille en werden de Caipirinha's steeds sterker. Uiteindelijk sliepen we pas rond 6 uur. Dit was wel een leuke laatste avond in Rio de Janeiro met die lieve jongens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 41819

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: