Dag 2, Sugarloaf - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 2, Sugarloaf - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 2, Sugarloaf

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

29 December 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Goedemorgen,

Vandaag gaan we naar de Sugarloaf in Rio of zoals de Brazilianen het noemen 'Pão de Açúcar' dat zijn 2 hele grote bergen. Voordat we naar de Sugarloaf gingen, ging ik nog even de stad in langs wat winkeltjes. In Rio viel het me op dat er heel veel mais, kokosnoot, ananas en kruiden kraampjes waren. Het ziet er super leuk uit. De mannen lopen ook echt met die kraampjes tot ze bij een goede plek aankomen. Wat me verbaasde was dat je gewoon veilig door Rio kon lopen zonder dat iemand iets van je stelde.

Om 12 uur moesten we ons uit checken uit ons hotel. S´middags haalde we Isabel op om naar de Sugarloaf te gaan. René wilde nog gaan schat zoeken. Isabel en ik bleven op het strand en hadden een kokosnoot genomen. Echt heerlijk is dat, helaas mocht de man onze kokosnoot niet open maken:( dus besloot ik om dat zelf te doen, na veel gooien was die eindelijk open. En de kokosnoot was heerlijk!

Toen René eindelijk terug was gingen we met de kabelbaan de bergen in. Het uitzicht was ondanks de wolken prachtig! Na de eerste berg gingen we door naar de 2e berg. Waar we uitzicht hadden op andere stranden. Helaas was de lucht wel bewolkt maar dat maakte het uitzicht er niet minder op.

Toen we beneden waren moesten we ons haasten om op tijd thuis te zijn. Ik moest nog geld pinnen en op tijd zijn voor mijn bus. Bij Isabel thuis gingen we snel kijken waar de banken zaten en thank god zat er 1 dichtbij. De bank was nog open en ik kon mijn geld gaan pinnen. Hierna konden we nog even wat gaan eten bij Isabel thuis. haar moeder had verse sla, tomaat, brood en vleeswaren gehaald. Dus we maakten heerlijke broodjes gezond. Om 10 uur nam ik de taxi naar het busstation. gelukkig had ik 1,5 uur de tijd om een kaartje te kopen, want alleen in Brazilië zonder Portugees is moeilijk. Maar na mijn gebaren begrepen ze wat ik wilde en had ik mijn kaartje en de goede bus. Nu onderweg naar Ilhabela!
Een busrit van 6,5 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 41883

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: