Dag 1, arrival at rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 1, arrival at rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 1, arrival at rio de Janeiro

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

28 December 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Heeey allemaal,

Hier dan mijn eerste verslag uit Brasil. Vandaag vertrok ik om 4 uur naar Schiphol in de ochtend zo vroeg!! Om 5 uur kwam ik daaraan en ik kom me pas 3 kwartier laten in checken... dus dat werd weer eens wachten:(

om 8 uur vertrok mijn vlucht naar Parijs. De vlucht duurde maar een uurtje. In Parijs had ik 1 uur de tijd om naar mijn andere vliegtuig te komen.... het in checken in Parijs gaat helaas niet zo soepel als in Nederland. Maar ik was op tijd in het vliegtuig.

In het vliegtuig zat ik naast het raam waar je niet veel kon zien omdat we heel hoog zaten dus ik zag alleen maar wolken. De stoel naast mij was vrij, helaas geen knappe jongen, maar wel veel ruimte voor mij:D

De vlucht van Parijs naar Rio duurde iets van 10 uur.... wel lang hoor maar gelukkig hadden we genoeg hagen daz ijsjes en film om de tijd door te komen.

In Rio kwam ik om 19:30 aan, dan denk je dat je er al bent maar je moest nog een stempel krijgen omdat je als toerist in Brazilië bent. Op het vliegveld werd ik opgehaald door René daar heb ik mijn 1e 2 dagen mee doorgebracht heel gezellig.

S´avonds gingen we langs wat vrienden van René. Dit waren hele aardige Braziliaanse mensen en ontzettend gastvrij. Erika had speciaal voor mij een suco maracuja gemaakt, omdat ik de fruit niet kenden. maracuja is eigenlijk de grote versie van een passievrucht. Ze ruiken hetzelfde. Erika en Anton hebben 3 dochters. Isabel, Beatriz en Louise het leuke aan deze meiden is dat ze alle 3 engels leerden. De oudste 2 dochters konden het al bijna vloeiend spreken.

Na gezellig met deze mensen gepraat te hebben liepen wij verder naar het boulevard van Copacabana. Het strand hier is echt mooi maar je kan niet echt een strandwandeling maken omdat dat hier niet veilig is. Bij een barretje hebben we Caiprinha's gedronken. De Caipirinha's hier koop je al voor 5 real en dan worden ze vers gemaakt. Na de Caipirinha's namen we de taxi terug naar Catete en hebben we nog even wat gegeten bij een snackbar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 41886

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: