Bandung city of flowers - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Bandung city of flowers - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Bandung city of flowers

Blijf op de hoogte en volg Nique

11 Mei 2013 | Indonesië, Bandung

good evening,

Vrijdag moest ik erg vroeg op omdat ik de bus van 7 uur naar Bandung wilde hebben. Gelukkig heeft Rubi mij naar de busstation gebracht en kon ik meteen met de bus mee.

Na een 3,5 uur lange bus rit zit ik nu eindelijk in Bandung. De busrit ging prima alleen na de lokale rit van bandung busstation naar de hostel werd ik ziek. Bah bah wat een vieze diesellucht komt daarvandaan. Gelukkig was ik na een paar uurtjes slapen alweer beter en kon ik eindelijk Bandung echt gaan verkennen. Aangezien ik geen roepia's meer had moest ik meteen opzoek naar een money changer. Helaas geven ze hier niet alles netjes met bordjes aan en is het dus een hele speurtocht. Heel raar maar uiteindelijk kwam ik bij een ziekenhuis uit omdat er een grote bord met ATM boven stond. Bij de receptie vertelde ze dat ik heel ergens anders moest zijn. Mensen hier zijn erg aardig, Jacinta wilde dan ook een taxi voor mij betellen. Jammer genoeg is het momenteel lang weekend in Indonesie en gaan alle lokale mensen op vakantie, dit betekend dat de file die normaal al erg is, nu nog drukker is.

Met Bugy en Jacinta heb ik nog geprat over reizen, indonesie en nederland. Helaas duurde het zo lang voordat de taxi kwam, dat ik maar weg ben gegaan. Bugy vond het zielig voor mij en heeft me met de scooter naar de money changer gebracht. Echt super lief, daarna heeft hij me gedropt bij een grote winkelcentrum. Hier in Indonesie hebben ze ook alle grote merken zoals esprit, Bershka, Converse, Guess enz. Dus dit vond ik niet erg interessant. Beneden kom je allemaal eet tentjes tegen en heb ik de meest schattigste dimsum gekocht. Ze hebben alleen wel een beetje een rare smaak durian, eigeel, groene bonen, rode bonen enz, Na het winkelen ben ik teruggelopen naar mijn hoste. Dit was niet echt een moeilijke weg aangezien je alleen maar rechtdoor moet lopen. Onderweg kwam ik een jongetje tegen met een aapje echt heel lief.

Terug in de hostel was er bijna niemand, beetje saai. Dus heb ik maar gezellig met de eigenaar zitten praten. Hij is erg aardig en vertelde me wat ik de volgende dag kon gaan doen en hoe ik er kwam. Na een tijdje ben ik toch maar even naar de Food market gelopen. Dit is een grote markt waar je van alles kan kopen. Het ziet er onwijs mooi uit en is voor indonesische begrippen erg duur. De foodmarket is meer een plaats voor rijke mensen en geen backpackers haha. Ik heb een lekker sapje gekocht met te veel suiker. Ik vind het nog steeds heel raar dat ze hier overal super veel suiker in stoppen. Ze drinken hier geen koffie met melk en suiker, maar koffie met gecondenseerde melk....yuk!

Weer terug gelopen naar het hostel waren er al meer mensen binnen. Dus met z'n alle hebben we wat gepraat en onze reisverhalen gedeeld. Het is echt leuk in een hostel je ontmoet zoveel mensen. Hier heb ik mensen uit Nederland, Duitsland, Belgie en Amerika ontmoet. In onze dorm vertelde ik een meisje da ik ook naar maleisie ga en van haar heb ik de loney planet en een tekker gekregen. Echt heel aardig.

Vandaag was ik van plan om om 7 uur op te staan aangezien je om 8 uur naar de vulkaan moet vertrekken. Ik heb dus mijn wekker optijd gezet maar kennelijk 2 keer uit gezet toen het afging. Hierdoor werd ik pas om half 10 wakker!!! Ik schrok me rot, heb me snel aangekleed, tas ingepakt en ontbeten. De belgische jongen Jonas wilde ook meen aar de Vulkaan dus we zijn samen naar de damri gelopen. Gelukkig zagen we optijd de bus naar Lembang. Van Bandung moesten we de bus naar Lembang nemen en daarna overstappen naar de vulkaan. Bij het overstappen kwamen we 2 Vietnamese meiden tegen. Reena en Sandy wilden ook naar de Vulkaan gaan en als we met z'n alle gaan dan zijn de kosten lager. Dus voor 20.000 rupiah heeft de chauffeur ons naar de top van de vulkaan gebracht. De vulkaan is onwijs mooi en slaapt, dat kan je merken omdat het stinkt! Aangezien ik niet veel ontbeten had heb ik een noodlesop gekocht bij de vulkaan en liep ik er gewoon me rond. Dat vonden de mensen hier wel vrij apart. Maar ik vind het lekker Nederlands alleen was dit geen broodje.... Na de vulkaan zijn we naar de thee plantage geweet waar je jezelf waant in een ' pickwick' reclame. Na de thee plantage gingen we rusten bij de heet water bronnen. In de buurt van alle vulkanen vind je heetwater bronnen omdat de lava de water verwarmd. De heet waterbronnen zijn kennelijk erg goed voor je en zoals de naam het al zegt erg warm! Hier in java zijn de meeste mensen moslim. Hierdoor is het moeilijker om in je bikini te gaan zwemmen terwijl iedereen in hun boerkinni zit. Dus het werd alleen maar pootje baden. Op de weg terug naar Lembang zijn we naar de aardbeienplantage geweest. Deze happy farm was een beetje een anticlimax angezien alle aardbeien al geplukt zijn. We konden we aardbeien proeven, tegen mijn verwachtingen in waren deze erg zuur! Buiten het verkopen van fruit verkopen ze ook verse yoghurt gemaakt van fruit en verschillende aardbeien souvenirs. Na de happy farm zijn we naar een float market gegaan. De float market hier was voor de vietnamese meiden een anti climax aangezien de float market in Thailand totaal anders is. Bij deze float market heb je voornamelijk bootjes met eten. Deze bootjes zitten vast aan de haven, dus je hoeft zelf niet in een boot om dingen te kunnen kopen. Na een rondje te hebben gelopen zaten we weer in een tropsche regenbui en konden we echt niet verder reizen. Het was dus even tijd om gezellig over van alles te praten. Wat erg leuk was is dat de vietnamezen erg trots zijn op de feit dat ze van Amerika hebben gewonnen. Ik vertelde Reena dat ik vorig jaar de geschiedenis van Vietnam had moeten leren.

Na onze trip naar Lembang hebben we een taxi terug naar Bandung genomen. Helaas door het verkeer duurde het wel 1 uur voordat we aandelijk in Braga waren. Hier hebben we genoten van de muziek en hebben we wat gegeten.

Nu is het al vrij laat en moet ik echt gaan slapen. Morgen neem ik vroeg de bus naar Pangadaran! Eindelijk zee en hoplijk gewoon zwemmen in bikini.

Selemat Malam.
goodnight everyone

  • 17 Mei 2013 - 13:52

    Henk Kramer:

    Hoi Nique, wat een avontuur, ik zie alleen geen foto's, wanneer ga je er foto's laden?.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 41892

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: