Selemat datang - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Selemat datang - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Selemat datang

Blijf op de hoogte en volg Nique

09 Mei 2013 | Indonesië, Bogor

Goede avond allemaal, of goede morgen/middag voor jullie:P

Het is hier heel warm! ik dacht, dat vertel ik jullie maar meteen. Nee. maar nu echt. maandag ben ik dus alleen vertrokken naar Indonesie om te gaan backpacken. Alleen op reis? vind je dat niet eng? Dat kreeg ik van een hoop mensen te horen. Nu ga ik jullie vertellen hoe alleen ik op vakantie ben voor de afgelopen 3 dagen.

Maandag op het vliegveld in Amsterdam leerde ik een vrouw kennen. Later in dubai bleek zij ook naar Jakarta te gaan, dus die 4,5 uur wachten hebben we samen gespendeerd met tax free shoppen en heeft zij mij tips gegeven. We zijn er ook achtergekomen dat we dezelfde datum terugvliegen hahah dus dat is wel gezellig.

Op dinsdag kwam ik aan op jakarta airport. Nou ik was er al helemaal klaar voor al die gekke chauffeurs die mij proberen om te praten. Ik moet eerlijk toegeven dat het wel een beetje vervelend was en dat ik me knap zielig voelde omdat ik er alleen voor stond. Gelukkig kan bijna iedereen in Indonesie engels! komt dat lekker goed uit. Deze mensen hebben mij dus ook verteld dat ik met de bus kon gaan. Nou voor de zekerheid vroeg ik het ook aan een andere man. Deze meneer liep met mij mee om een kaartje te kopen naar Jalang Jaksa. Helaas ging er geen rechtstreeks bus en moest ik een enkeltje naar Gambir nemen. Lekker voordelig en gezellig met de inwoners van indonesie praten. nadat de aardige man was vretrokken omdat zijn bus er al was, begon er een andere man te praten. Ze zijn hier erg aardig en sociaal. Bij mijn bus naar Gambir zag ik een andere backpacker, tja wij zijn ook zo moeilijk te herkennen met onze backpack.... Dus in de bus ging ik naast Denise zitten. Denise wil graag voor een jaar in Bali blijven en duikles geven aangezien zij een duikinstructrice is. Altijd leuk om met een backpacker te praten aangezien zij ook van reizen houden en je dan veel te vertellen hebt. Met Denise heb ik een taxi naar Jalan jaksa gedeeld heel duur wel 30.000 rupiah voor ons samen. 1 euro is ongeveer gelijk aan 12.300 rupiah. Ik ben eindelijk miljonair!

Na even wezen zoeken en kijken hoe duur de kamers waren heb ik met Denise een kamer gedeeld voor 90.000 rupiah. Nadat we ons hadden opgefrist van onze lange reis zijn we meteen wat gaan eten. Helaas hadden we toen meteen te maken met z'n tropisch regenbuitje van een half uur. Gelukkig waren de eettentjes vrij dichtbij en konden we inde tussen tijd gaan eten. Na het eten zijn we een rondje gaan lopen en alvastboodschappen gaan doen voor de volgende dag. Buiten stond Denise alweer met 2 andere toeristen te praten. ook niet moeilijk om te herkennen aangezien zij blank zijn! 1 kwam er uit Nederland en hadnet haar bachelor gehaald en de ander kwam uit Amerika. Deze meiden hadden elkaar ook op straat leren kennen en delen nu ook samen een kamer.

Bij onze hostel zit een gezellige caf'e, hier zijn we ook even wat gaan drinken. En ja hoor weer allemaal backpackers uit zwitserland, Nederland, Turkije en indonesische toeristen uit Papua. Naast ons zaten twee turkse jongens 1 uit Istanbul en de ander uit Ankare. Zij zaten gezellig met 2 indonesische meiden. Lita bleek aan couchsurfen te doen en een tour te geven in Jakarta. Nou dat is leuk, Ik had dus meteen met Lita afgesproken dat ze ons zou rondleiden. Na een gezellig drankje te hebben gedaan en nog wat te hebben gepraat besloot ik optijd naar bed te gaan. weetje wel.... zodat je de volgende dag vroeg op kan. Dat was allemaal leuk geweest als ik geen jetlag had! en mijn hoofd niet dacht dat het middag was ipv avond. Om 12 uur was ik dus alweer wakker en ging ik naar beneden omdat er nog muziek was. Net als andere aziatische landen houden ook indonesiers van Karaoke. Benden zaten Lita en Nancy nog steeds bier te drinken. Daar ging ik dus gezellig bij zitten en met hen praten. Na gezellig gedronken te hebben gingen we even buiten wandelen en zijn we naar de 7/11 geweest. Hier in Indonesie staan er gewoon stoelen en tafels voor de supermarkten. Mensen kunnen hier gewoon chille. Bij de 7/11 heb ik hun gay friend alfa ontmoet. Alfa is een ware DIVA! en zo lief. Na ons rondje gingen weer even terug om daarna weer naar Alfa te gaan. Met alfa zijn we Jakarta ingegaan. Zo heb ik een nachttour gehad in Jakarta en leuke foto's gemaakt. Ik lag pas om half 5 in bed... en heb helaas de hele avond wakker gelegen tot de volgende ochtend. Ik lieg niet als ik zeg dat ik de volgende ochtend kapot was. Denise is meteen verder gegaan naar de bergen en ik ging met Lita en Nancy naar de Monas en het oude gedeelte in Jakarta.

Het is echt geweldig hier in Jakarta, we kunnen vrijwel 24/7 eten kopen op straat en het is hier heel hygienisch. ik heb in ieder geval nog niets gemerkt. het is echt lek om te zien dat mensen hier buiten leven. Een huis zoals wij gewend zijn kennen zij niet. Deze mensen leven in kleine huizen met kleine ruimtes. Maar dat maakt ze niets uit omdat ze toch buiten leven, vaak met verschillende generaties. Bij de monas hebben we henna tattooes laten zetten:D echt heel mooi. Tegen de avond gingen we naar het oude gedeelte van Jakarta. Dit gedeelte lijkt nog erg op de tijd dat het een kolonie van Nederland was. Wat wel erg raar om e zien was zijn de kinderen die zich hier verkopen. Kleine kindjes die sensueel dansen ipv met hun barbie of lego spelen. S; avonds zijn we nog uitgeweest in een leuke club, helaas wel met een iets ouder publiek wat kennelijk normaal is in indonesie.

Vandaag ben ik naar Bogor gegaan. lita heeft ervoor gezorgd dat ik werd opgehaald en rondgeleid door een vriend van haar. Achterop een motor in de indonesie heb ik ook al meegemaakt. Gekke verkeer hier. Botanische tuin bekeken en morgen ga ik verder naar Bandung.

tot zover mijn verslag.
xx

  • 09 Mei 2013 - 18:03

    Lia:

    Hoi Nique, wat leuk dat je nu in Indonesië bent. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat zien en meemaken. 'T is in ieder geval een heel mooi land, vond ik destijds (zo'n 30 à 35 jaar geleden). Jakarta en Bogor daar zijn wij toen in elk geval ook geweest. Ik wens je heel veel plezier daar en GOED UITKIJKEN HOOR!!!!!!!!!!
    XXX Lia

  • 11 Mei 2013 - 21:11

    Tineke:

    Hoi Nique wat leuk om je reis verslag te lezen.Wij blijven je volgen gr kus van Albert en Tinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bogor

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 41888

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: