Malang, to much chilie!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Malang, to much chilie!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Malang, to much chilie!!

Blijf op de hoogte en volg Nique

23 Mei 2013 | Indonesië, Malang

Heey heeey,

Hier ben ik dan, al in de middag aangekomen in Malang. En rustig met de angkot naar mjin host gegaan. Muthi is mijn host in Malang, een heel lief en slim meisje. Met Muthi ben ik meteen gaan lunchen omdat we allebei trek hadden. In Malang is bakso erg populair omdat de vleesballetjes hier vandaan komen. Behalve de gewoonlijke mie bakso hebben ze hier gegrilde bakso. De gegrilde balletjes zijn heel erg lekker. Na de lunch zijn we naar de museum van malang gegaan, die wij achteraf allebei niet leuk vonden. Vervolgens zijn we gezellig gaan shoppen in de mall en hebben we een heerlijke massage genomen. Mijn eerste massage in Indonesie voor maar 50.000 rupiah voor 90 minuten, echt geen geld. Na onze massage zijn we nog naar een andere mall gegaan en hebben hier boodschappen gedaan voor s' avonds. Dus lekker chips en drinken ingeslagen. Hierna zijn we helemaal naar huis gelopen. Muthi houdt van lopen en ik dacht dat hier niet zo ver was.. achteraf gezien had ik best een angkot willen nemen. Nadat we thuis waren aagekomen zijn we wat gaan eten. In dit restaurantje kan je echt van alles bestellen, ik heb pangsit mie besteld. Weer wat nieuws, en er zat verassend genoeg ook vlees bij. Wat niet altijd gebruikelijk is omdat ze hier heel veel vegetarische gerechten hebben. Toen we thuis kwamen zijn we een beetje gaan chillen en ben ik meteen gaan slapen aangezien ik niet meer geslapen had nadat ik naar mount bromo was gegaan.

De volgende dag zijn we naar een park gelopen waar de vrienden van Muthi een optreden zouden geven. Aangezien wij daar al om 10 uur waren hadden we nog alle tijd. In de park kan je lekker relaxen en genieten van alles om je heen. De mensen hier leven veel buiten en dat kan je hier heel goed zien. Overal zie je kinderen spelen, mensen die aan het picknicken zijn of studenten die buiten studeren. De vrienden van Muthi zouden er pas om 1 uur zijn dus zijn we maar gaan shoppen. Toen we terug kwamen heb ik haar vrienden ontmoet en moest Muthi gaan bidden. Ze vroeg of ik mee wilde in de moskee. Het was best apart om als buitenstaander erbij te zijn en alle mensen te zien bidden. Zoals ik al had voorspeld moesten we een sarong dragen omdat onze shorts te kort waren. En de moslim mannen vinden dat heel vervelend. Na het bidden zijn we terug naar Muthi's vrienden gegaan, helaas begon het daarna te regenen. Ja, helaas regent het zlefs in indonesie. Omdat het rengende en we niets konden doen zijn we maar wat gaan eten. De vrienden van Muthi kwamen vervolgens ook naar ons toe. Met Muthi heb ik een massage stoel uitgeprobeerd. Dit was totaal niet rustgevend of lekker. Het deed echt pijn en muthi en ik dachten dat het maar 5 minuten zou duren. Helaas duurde het een kwartier. Muthi had mij over mie devil verteld. Mie devil is met verschillende levels. Bijvoorbeeld level 1 is met chilie's, level 2 met 24 en level 3 met 34. De vriend van Muthi neemt altijd level 2. Dus ik wilde heel graag voordat ik naar Yogya ging mie devil proberen. Met Muthi ben ik naar de restaurant gegaan en hebben we levil 1 en dawet genomen. Dawet is een zoete drank met fruit en jelly. Omdat de mie devil zo heet was had je iets nodig om je te kunnen afblussen. Mie devil level 1 was zo heet dat Muthi en ik moesten huilen. Het was grappig maar een ervaring die ik nooit meer wil mee maken. Terwijl wij aan het huilen waren zaten er 2 vrouwen naast ons die rustig level 2 met 24 chilie's naar binnen zaten te werken. In Malang houden ze van pittig eten. Na het eten zijn we naar Muthi's huis gegaan omdat ik opgehaald zou worden door de mini van naar Yogya. Gelukkig kwam de mini van niet te vroeg en konden we nog rustig praten en nagenieten van wat we hadden mee gemaakt. Muthi is echt een lieve host en vriendin.
Nadat ik afscheid van Muthi had genomen ben ik met de mini van naar Yogya gegaan.

Tot snel in yogya!

  • 28 Mei 2013 - 19:56

    Tineke:

    Hallo Nique .
    Weer fijn om je verhaal te lezen wat zul jij ons veel kunnen vertellen als je weer thuis ben.
    Je ontmoet ook wel steeds gezellige mensen zo te lezen.De foto s met de olifanten zijn ook erg leuk.
    Nique de gr en een kus en nog veel plezier daar.

  • 28 Mei 2013 - 21:51

    Majo:

    Hoi Nique, geweldig om je verhalen te lezen. Heel veel plezier nog. Gr. Majo

  • 29 Mei 2013 - 00:03

    Lia:

    Hopelijk hoef je niet om je Nederlandse Mutti te roepen als al die pepertjes er aan de andere kant weer uit moeten!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 41886

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: