Dag 7, Beachday! - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 7, Beachday! - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 7, Beachday!

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

03 Januari 2012 | Brazilië, Ilhabela

Goedemorgen,

Het zonnetje schijnt en de lucht is blauw:D
Eindelijk een mooie mooie dag in Ilhabela. Vandaag zijn we vroeg gaan ontbijten om met de auto naar een strand te gaan die in het noorden van het eiland ligt. Genaamd de 'Jabaquera Beach' de rit is het helemaal waard. Onderweg zijn nog nog even gestopt om een paar mooie foto's te maken. Om naar het strand te komen moet je de berg omlaag en door een stukje water rijden.

Het strand zelf is echt prachtig helaas zijn er ook veel muggen. Hier hebben ze zandmuggen dat zijn muggen die een beetje bloed achterlaten op je lichaam, helaas gaat de wond niet zo snel dicht doordat er gif in zit, het jeukt dus heel erg! Maar thank god was er een man de Citronella verkocht oftewel 'replente' in het Braziliaans. Deze flesjes kon je kopen voor 10 real.... dat is omgerekend minder dan 5 euro.

Na mezelf helemaal ingesmeerd te hebben met Citronella en Zonnebrandcrème ben ik gaan liggen. Helaas schijnt de zon hier erg fel en had ik niet in de gaten dat ik in slaap viel. Resultaat mijn hoofd was zo rood als een tomaat en mijn lichaam kwam er ook redelijk dicht in de buurt. Dit had k nog nooit meegemaakt, gelukkig was het naar een paar dagen al weer weg.

Op de terugweg naar huis stopte we nog vaker om prachtige foto's te maken van het uitzicht. Het eiland is echt betoverend zoveel groen en een blauwe oceaan.

Na een dagje strand gingen we s'avonds nog even door Ilhabela wandelen. Wat is het dan mooi al die lichtjes en zoveel mensen. Ilhabela is echt een toeristenoord voor Braziliaanse mensen en een woonplaats voor rijke en beroemde Brazilianen.