Dag 10, Waterval en waterschildpad - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu Dag 10, Waterval en waterschildpad - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Dag 10, Waterval en waterschildpad

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

06 Januari 2012 | Brazilië, Ilhabela

Goodmornig,

Vandaag is mijn laatste dag in Ilhabela om 10:00 's avonds neem ik de bus terug naar Rio de Janeiro.

Om half 9 had ik afgesproken met Sandro, ik heb hem ontmoet via couchsurfing, hij had een leuke tour voor me langs watervallen en snorkelen bij helder water.

Zoals een echte Braziliaan kwam hij natuurlijk te laat. Dus vertrokken we om 9 uur. Als eerste gingen we naar een schattige waterval diep in de bush bush. Het was hier echt prachtig en rustig. Bij deze waterval kon je erachter gaan zitten. Watervallen zijn zo mysterieus, niemand weet waar het water vandaan komt. Na de eerste waterval gingen we snorkelen bij een strand in het zuiden van het eiland. Het uitzicht op Sao Sebastiao was heel mooi. Het water waar we zaten was zo helder dat we de vissen konden zien. We hebben rondom het strand gesnorkeld en naar een klein eilandje in zee. Daar zaten we op de rotsen wat een geweldig uitzicht over zee gaf. Maar na het eilandje was ik wel mee en had ik genoeg van het snorkelen. Op de terugweg terug naar het strand zag ik een zeeschildpad naast me zwemmen. Dat was echt leuk om te zien.

Na het snorkelen gingen we eten halen, dat hebben we gegeten bij de laatste waterval die uit 3 delen bestond. Ook hier was het weer prachtig om omringd te zijn door jungle en prachtige vlinders en vogeltjes.

Terug thuis haalde ik nog even wat boodschappen voor in de bus en daarna was het alweer tijd om naar de ferry te gaan. Om kwart voor 8 werd ik dor Janete opgehaald om naar de ferry te gaan. De ferry deed er 15 min over om naar de overkomt te komen. Mijn planning was om aan deze kant de taxi te nemen naar de busstation. Maar helaas er waren hier geen taxi's dus ik moest een gedeelte lopen. Bij een kruising raakte ik in paniek omdat ik niet wist waar ik heen moest. En als of dat nog niet genoeg was kon ik ook helemaal niemand verstaan. Gelukkig was er een Engels sprekende man die zag dat ik in paniek was. Maar ik was op dat moment boos op het feit dat de Brazilianen echt geen Engels kunnen. Gelukkig was deze lieve man bereid om mij naar het busstation te brengen en hij hielp me zelfs met mijn buskaartje. Zo zie je maar weer dat de Brazilianen heel lief zijn. Deze man was het met me eens dat de mensen in Brazilië ook Engels moesten leren, gewoonweg omdat het een wereldtaal is.

OM 10 uur haalde ik mijn bus naar Rio de Janeiro. Na een lange rit van 7 uur kwam ik om 5 uur 's ochtends aan in Rio de Janeiro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 41765

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: