Nine million cars in beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Nique Overman - WaarBenJij.nu Nine million cars in beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Nique Overman - WaarBenJij.nu

Nine million cars in beijing

Door: niqueoverman

Blijf op de hoogte en volg Nique

11 Juli 2012 | China, Beijing

Nihao!
Nu ik dit reisverslag schrijf is het woensdag 04:16 en heb ik last van mijn jet lag aangezien ik niet kan slapen:(

Maar laten we bij het begin beginnen. Maandag hadden we een drukke sag aangezien we alles moesten kopen, halen en nog moesten eten voor 5 uur. Om kwart voor 6 waren we op schiphol en mijn oom en neef waren al ingecheckt. Doordat we zo vroeg waren was er geen lange rij. Na het inchecken en afgeven van onze bagage gingen we nog even wat drinken met Albert.

Na het drankje was het alweer tijd om achter de douane te gaan. Hier hebben we nog even snel wat gegeten en daarna moesten we alweer naar onze gate lopen. Om 20:45 vertrok onze vliegtuig vanaf Amsterdam naar Parijs. Voor dat we er erg in hadden waren we al in Parijs. De vlucht duurde maar 3 kwartier. Op Parijs airport moesten we overstappen voor onze vlucht naar China. Wat je in Parijs echt moet halen zijn macarons! Ze zijn echt overheerlijk.

Om 23:20 vertrok onze vlucht naar Beijing. Eerst hadden we een probleempje. Mama, ome Willen en Jur zaten in rij 28 en ik alleen in rij 40! Gelukkig wilde de chinese man naast Juriaan met mij ruilen. De vlucht verliep rustig met een beetje turbulentie. Omdat het een nachtvlucht is het kennelijk heel gewoon om je schoeneb ui te doen. Dit moet comfortabeler zijn? Air france wist dat dit heel gewoon was en kwam meteen 3x langs met luchtverfrissers. Het was zelfs een beetje mistig daardoor. Maar goed het rook ook wel beter hoor. Vlak nadat we op gestegen waren kregen we nog avond eten. De keuze was tussen franse keuken met kaas of chinese keuken zonder kaas. Jep ik had een heerlijke chinese maaltijd. Dat was een goed begin.

Om de tijd door te komen kan je naar films gaan kijken, muziek luisteren enz. Na The hunger games gekeken te hebben viel ik in slaap. Zoals je al weet ligt/zit dit niet lekker. Dus ben ik een paar keer wakker geworden. S'ochtends kregen we ontbijt en daarna gingen we alweer landen. In Beijing was het 3 uur in de middag. Op het vliegveld werden we opgehaald door onze reisleider. Toen we in ons busje zaten kwamen we meteen in de file. De reisleider vertelde ons dat 20 miljoen mensen in Beijing wonen. Vroeger hadden alle mensen fietsen maar nu kopen al die mensen auto's waardoor het te druk is op de weg. Want eerlijk is eerlijk onze file was geen file. We stonden gewoon een half uur stil! Om dit te verkomen laat de regering ieder week weten welke kentekenborden mogen rijden. Deze week mochten alleen de kentekens met aan het einde 3, 1 of 8.

Na 3 kwartier kwamen we aan bij ons hotel. Na even snel omgekleed te hebben gingen we Beijing in. We kwamen al snel bij het centrum van Beijing. Dit is er groot met heel veel warenhuizen, trouwwinkels, shopping malls en een gallerie de Lafayette. S'avonds gingen we nog even snel wat eten. Toen we bijna klaar waren emt eten ging het heel hard regenen! Dit heb ik nog nooit meegemaakt in Nederland. De hele weg stond 3 a 4 cm onder water.... dat werd dus door het water naar huis lopen. 

Nu moet ik maar weer eens slapen want over 2 uurtje gaat de wekker. Vandaag gaan we naar de grote muur. 

Xx

  • 11 Juli 2012 - 00:36

    Jade:

    Haaa meis, je bent in China... ik zwerf tot zaterdag ook in Beijing: mail mij: jymp1992@hotmail.cm als je wilt afspreken.

    Je hebt vast geen chinees nummer?

    Groetjes

  • 17 Juli 2012 - 11:34

    Lia:

    Hoi Nique,

    Ik hoorde van Zoey dat je nu in China bent (Chengdu) en vroeg me af of je weer een reisverslag zou bijhouden. En ja hoor. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken en zien en wens je een hele fijne tijd in China toe. Lekker hè, die tropische buitjes? Ik hoop dat je 't Yinhe Dynastie Hotel in Chengdu hebt kunnen vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Back to china

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2012

Back to my roots

11 Juli 2012

Nine million cars in beijing

09 Juli 2012

Wat een reis.... Op naar china
Nique

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 41886

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 08 Juli 2013

backpacken door indonesië

09 Juli 2012 - 30 Juli 2012

Back to china

19 Juni 2012 - 08 Juli 2012

au pair in Mallorca

28 December 2011 - 11 Januari 2012

Mijn eerste reis naar Brazil

Landen bezocht: